woensdag 16 april 2014

Reflectie Sandra

Ik vond het een leuke en leerzame opdracht. Het heeft mij anders leren kijken naar 3-D animatiefilms en de manier waarop deze zijn in te zetten in het onderwijs. Om ideeën te krijgen voor de lessen die je ermee kunt doen, is het eerst noodzakelijk om de film helemaal te bekijken en er onderzoek naar te doen. Hieruit volgt je theoretisch kader en vervolgens je lesopbouw. Zo kwamen de ideeën bij ons uiteindelijk vanzelf op gang. Ik vond het mooi om te zien dat er in veel gevallen diepere betekenissen achter bepaalde keuzes van de makers zaten. Dit is niet altijd direct te zien, maar wel na meer onderzoek. Hiervan kun je veel in je onderwijs verwerken. Vanwege onze keuze voor groep 3 waren sommig onderwerpen nog wat te moeilijk om te behandelen, zoals de Mens van Vitruvius en de achterliggende gedachten van de makers hierbij. Wij hebben ons daarom meer gericht op vorm en kleuraspecten. Voor deze opdrachten moesten wij ons richten op de creatieve vakken, maar ook bij zaakvakken is een 3-D animatiefilm goed in te zetten. Ik zou er in zo'n geval bijvoorbeeld eens voor kiezen om een zaakvakles te combineren met een creatief vak. Al met al heeft deze opdracht mij een verfrissende, nieuwe kijk op lesgeven gebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.