woensdag 16 april 2014

Reflectie Wendy

Deze opdracht heeft ertoe geleid dat ik met een andere blik naar een animatie film kan kijken. Ik heb zeker meer respect gekregen voor de filmmakers. Er komt veel bij kijken en over alle details wordt enorm nagedacht. Wat ik treffend in de film Rio vond is de weergave van de stad. Als we de screenshots uit de film vergelijken met de beelden van de echte stad, zie je dat de makers oog voor detail hebben en de stad perfect hebben weergegeven. Wat ik erg nuttig vond om te ervaren is dat een animatie film enorm veel aanknopingspunten bevat voor lessen in het onderwijs. In het kader van dit vak hebben wij er nu lessen beeldende vorming, drama en muziek bij gemaakt, maar ik zie ook veel mogelijkheden naar zaakvakken. Door deze opdracht heb ik ervaren dat een animatie film op een leuke en nuttige manier veel mogelijkheden biedt voor het onderwijs. Als je dit naast de lessen zet die je in de diverse methodes ziet staan, is deze manier van werken en lessen maken voor mij echt een verfrissing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.