donderdag 17 april 2014

Reflectie Manouk


Wat is Rio leuke film en wat kun je goed met een film als Rio aan de slag in de klas! Voor deze opdracht hebben wij ons gericht op beeldende vorming, muziek en dans, maar rond het WK voetbal, ga ik deze film in mijn groep 3 inzetten voor o.a. aardrijkskunde. Ik ben zelf in Rio geweest en het is ongelooflijk om te zien hoe goed de werkelijkheid is neergezet in de film. Deze opdracht heeft er voor gezorgd dat ik animatiefilms op een andere manier kan bekijken. Nuttig vond ik het om de opdrachten laag voor laag te maken, dat geeft fijne handvatten voor de praktijk. Voor een groep 3 is Rio een goede film om te gebruiken, voor hogere groepen kan ik mij voorstellen dat er animatiefilms zijn die een diepere gelaagdheid hebben en dus geschikter zijn om te gebruiken.

Ik had dit vak graag eerder in het curriculum gehad. Niet alleen omdat het een vak is, dat heel concreet handvatten geeft voor de praktijk, maar ook omdat ik er van overtuigd ben dat ik er persoonlijk meer uit had kunnen halen in een minder drukke tijd dan nu rond het afstuderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.