zaterdag 1 maart 2014

Persoonlijke motivatie - Jochem van den Berg

Het introductiecollege voor het vak Kunstzinnige Oriëntatie heb ik doordat ik op vakantie was helaas niet kunnen volgen. Na mijn vakantie ben ik mij gaan verdiepen in de informatie via ELO. Ik kwam er al snel achter dat ik een stuk enthousiaster werd dan ik aanvankelijk was. Bij Kunstzinnige Oriëntatie dacht ik namelijk aan een verdieper in de geschiedenis van (oude) kunst.
Het aan de slag gaan met 3D animatiefilms spreekt mij erg aan, want ik ben een grote fan van zulk soort films. De laatste jaren heeft deze industrie een flinke ontwikkeling doorgemaakt waar ik blij mee ben.

Ik heb geen specifieke kennis van de technieken rondom 3D animatiefilms, maar heb mij wel bij het zien van veel films afgevraagd hoe ze dat toch zo mooi in elkaar kunnen zetten.
Ik kijk er naar uit om diverse aspecten binnen de films onder de loep te nemen en deze te koppelen aan de mogelijkheden binnen het onderwijs. Binnen de films komen veel aspecten aan bod die bruikbaar zijn in het onderwijs. Niet alleen de verhaallijn, maar ook de muziek, dans en drama zijn te gebruiken.

Ik wil graag leren om vanuit de belevingswereld van leerlingen passende lesstof aan te bieden vanuit 3D animatiefilms.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.