zondag 2 maart 2014

Persoonlijke motivatie Wendy

Kunstzinnige oriëntatie en animatiefilms. Dat was niet de combinatie die ik in gedachten had bij dit vak. Ik ben zeker een liefhebber van animatiefilms en heb de afgelopen jaren samen met mijn kinderen van vele films genoten! Ik kijk vooral ter ontspanning en geniet van de mooie beelden. Ik heb altijd bewondering voor de manier waarop je in een animatiefilm meegevoerd wordt naar een andere wereld. Ik hou van reizen, dus ik vind het heerlijk om me ook in een film mee te laten voeren naar mooie landen. Dat de hoofdfiguren in de film dieren, auto's of iets anders zijn dat doet er niet toe. Bij een goede film zit je gewoon in het verhaal en laat je je meevoeren. Maar vanaf nu gaan we dus anders naar de films kijken, met een kunstzinnige oriëntatie blik. Dit lijkt me erg interessant en zeker ook een uitdaging. Na het eerste college realiseer ik me dat er meer te zien is in de animatiefilms. Ik wil in deze module leren om verder te kijken dan het verhaal en de mooie plaatjes. Ik ben vooral benieuwd hoe de makers komen tot de keuze van hun locaties en hoe ze die dan vervolgens zo treffend in de film weten neer te zetten. Daarbij ligt mijn persoonlijke interesse ook bij de geschiedenis, ik hoop ook te leren welke invloed historische bronnen hebben bij het maken van animatiefilms. Verder lijkt ik het enorm leuk om in mijn lessen te werken met 3D animaties films. Het past zeker bij de belevingswereld van kinderen. Nu wordt het vaak ter ontspanning ingezet, maar ik vind het een uitdaging om er mooie, waardevolle lessen aan te verbinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.