zaterdag 1 maart 2014

Persoonlijke motivatie Sandra

Op 11 februari hadden we onze eerste les Kunstzinnige Oriëntatie. Ik moet zeggen dat ik mij bij dit vak van tevoren iets heel anders had voorgesteld. Ik dacht aan verschillende kunststromingen in de traditionele zin en hoe we hier mee aan de slag konden in lessen voor het basisonderwijs. De opdracht bleek over iets heel anders te gaan: 3-D animatiefilms. Wat verrassend en vernieuwend! Maar ook, wat verwarrend..., want wat gaan we daar dan mee doen? Hoe kun je hier nu een les op baseren? En vooral ook, wat leuk! Dit spreekt kinderen in de basisschoolleeftijd natuurlijk enorm aan (en deze juf ook!). Animatiefilms worden in de klas voornamelijk ingezet ter ontspanning of als introductie van een les, maar ik heb nog nooit gezien dat je hier ook lessen op kunt baseren. Hier wil ik meer over weten en ontdekken hoe je dit kunt doen. Op dit moment heb ik nog niet precies voor ogen wat het eindresultaat zal worden. Guido gaf aan dat dit gaandeweg de opdracht vanzelf duidelijk wordt. Ik ben erg benieuwd en hou mij hier dan ook maar aan vast... Ik heb besloten dat ik deze les(sen) in ieder geval wil gaan inzetten tijdens mijn stage in groep 3. Ik wil zien hoe je zo'n les in de praktijk kunt geven en hoe dit door de kinderen wordt ervaren. Ik heb een groepje gevormd met medestudenten die ook allemaal in groep 3 of 4 stage lopen, dus wij zullen ons tijdens deze opdracht op het jonge kind gaan richten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.